Nu ar trebui să facem excese culinare la masa de Paști, dar aceasta este o perioadă care ne pune față în față cu ispite culinare de tot felul. Un prilej bun de a fi alături de cei dragi, de a ne revedea rudele şi prietenii, Paștele vine la pachet cu mese copioase, de la care nu trebuie să lipsească, conform tradiției, ouăle roşii, carnea de miel, cozonacul, pasca şi vinul roşu.

protejați-vă ficatul  masa de Paști

Chiar dacă nu facem excese culinare la masa de Paști, alimentele tradiționale la această sărbătoare sunt extrem de greu digerabile, hipercalorigene și, stropite cu alcool, pot să ducă la criză pancreatică sau la indigestii grave.

În loc de excese culinare la masa de Paști, cumpătare

Pentru a ne bucura din plin de farmecul acestei sărbători, trebuie să nu facem excese culinare la masa de Paști . Persoanele sănătoase pot consuma cantități mici din fiecare aliment pus pe masa de Paști și cel mult două ouă pe zi. Ai în vedere că și celelalte preparate, precum drobul, pasca sau cozonacul, au în compoziție ouă.

Ce alimente trebuie să evite la masa de Paști persoanele cu afecțiuni cronice

Situația se schimbă în cazul persoanelor care suferă de anumite afecțiuni cronice, care trebuie să acorde o atenție deosebită alimentației în această perioadă. Persoanele hipertensive trebuie să evite consumul de alimente sărate, în vreme ce persoanele care au probleme cu diabetul trebuie să evite preparatele care conțin zahar. Cei care suferă de pancreatită sau afecțiuni ale ficatului, precum ciroză sau hepatită, pot consuma preparatele din carne gătite dietetic, fierte sau la cuptor, și să evite consumul de alcool.

Mai ales cei care au ținut post nu trebuie să facă excese culinare la masa de Paști

O atenție deosebită trebuie să aibă și cei care au ținut post înaintea Paștelui și să treacă treptat de la alimentaţia vegetariană la cea obişnuită, pentru o readaptare uşoară la alimentele de origine animală. Astfel, la reintroducerea în alimentaţie a proteinelor din ouă, carne şi lactate, este indicat să se consume jumătate din cantitatea permisă unei persoane care nu a ţinut post.

Pauze între felurile de mâncare și asocieri corecte între alimente

Specialiștii recomandă pauze între felurile de mâncare, pentru a avea timp suficient pentru digestive, și asocieri corecte între alimente. Preparatele cu o încărcătură calorică mare, precum pasca sau cozonacul, este bine să fie consumate la aproximativ două ore de masa principală și în niciun caz servite ca desert.

Friptura de miel este indicat să fie asezonată cu legume verzi, precum spanacul, ştevia, salata şi broccoli, și nu cu paste făinoase, orez sau cartofi, care îngreunează digestia. De asemenea, în compoziția drobului ar trebuie să intre cel mult două-treimi de organe şi cel puţin o treime legume verzi. Din farfurie nu trebuie să lipsească legumele crude care, prin conținutul bogat de fibre, vor ajuta la digestia proteinelor din carne. Tot în acest sens, ananasul este un fruct benefic.

Cum să consumi ouăle de Paști ca să nu-ți pice greu

Ouăle de Paște sunt și ele bogate în proteine, de aceea este ideal să fie consumate în combinație cu multe legume crude, care sa furnizeze restul de vitamine, minerale, fibre și carbohidrați complecși pentru completarea unui meniu echilibrat și ușor. De asemenea, trebuie evitat consumul acestora împreună cu produse bogate în proteine animale: brânză, carne „grea”, lapte de vacă/oaie, cartofi prăjiți, orez alb, mămăliguța, ciuperci, somon sau cașcaval.

Atunci când suntem tentați să facem excese culinare la masa de Paști, este important să îi oferim organismului sprijinul de care are nevoie. Există anumite substanțe, cum este silimarina, plante (brusturele, cicoarea, anghinarea, păpădia) sau drojdia de orez roșu.

Armurariu (Silybum marianum) te protejează atunci când faci excese culinare la masa de Paști

Fructele acestei plante conțin silimarină, substanță cu acțiune hepatoprotectoare. Regenerează celulele ficatului și îl ajută să lupte cu infecțiile. Studiile arată că este planta cu cel mai bun efect în bolile ficatului și ale bilei. Sporește capacitatea organismului de a elimina substanțele toxice. Are efecte bune și în hipertensiune arterială și constipație.

Se face infuzie dintr-o linguriță și jumătate de fructe macinate proaspăt la o cană cu apă. Aceasta se bea dimineața, pe stomacul gol, după care se stă 15 minute culcat, pe partea dreaptă. A doua cană se bea împărțită în două, după masa de prânz și seara. Este important ca fructele să fie măcinate proaspăt, de fiecare dată când se prepară infuzia, pentru că se oxidează rapid și devin toxice. Cura durează o lună, cu pauză de o lună, după care se reia dacă este nevoie.

Aveți infiltrații?

Aveți treceri / străpungeri / penetrări de cabluri / țevi / conducte prin pereți, planșee și pardoseli ce manifestă infiltrații sa exfiltrații! Aveți fisuri prin pereți și pardoseli?

Etansare perfecta a strapungerilor si fisurilor

Avem soluții corecte și complete.

Doar vizitați https://strapungeri.afacereamea.ro/ și puteți să găsiți produsele și soluțiile corecte pentru situația dvs concretă. Puteți și să vă abonați pentru discounturi și comisioane.

Fundaţii, Subsoluri / Demisoluri, Camere Tehnice, Beciuri / Pivniţe / Crame

HIDROIZOLATII DEFINITIVE

Soluţii garantate performante de hidroizolaţii şi termoizolaţii nu doar produse.

Impermeabilizari 100% de betoane, sape si tencuieli. Garantii de 10-60 de ani. Pardoseli. Solutii anti-condens, anti-mucegai, anti-igrasie.